“Kadın hikâyeleri beni iyice içine almıştı. Çünkü benim hikâyem de zaten var olmaya çalışan, kendini ifade etmeye çalışan, aslında deli olmayan, normal olan(ın hikâyesi).”
“…yanlışım ben…içten içe, alttan gelen bir ses, annemin sesi, babamın sesi: sen yanlışsın (diyordu)…aslında belki direk onların da sesi değil o, toplumun sesi.”
“Nedir bir ebeveyn? Öncelikle yükümlülüğü hayata getirdiği çocuklarıdır, bence. Orda, yani yüzleşemediği şeyleri sorumluluk olarak bize atıp (bizde) büyük travmalar yarattı.”
“Benim evle büyük bir kavgam vardı, her zaman.”
“Ben ilk ortaokulda çalışmaya başladım.”
Fotoğraflar
Görüşme Notu
1985 doğumlu. Oyuncu ve Aşçı. Kendi catering firmasını kurmuş, dizi, reklam ve moda çekimleri setlerine catering hizmeti veriyor.
Ortaokuldan itibaren çalışmaya başlamış. Küçük bir çocukken dahi aile içinde büyük sorumluluklar yüklenmiş. Alkol problemi olan ve aslında evde olmayan bir baba ve hep çalışmak durumunda kalmış, yine aslında evde olmayan bir anne. Üç kardeşler. Ablasıyla birlikte en küçük kız kardeşlerini onlar büyütmüş bir bakıma.
Çocukluğundan itibaren aslında ait olmadığı, ait hissetmediği bir ortamda büyümüş ve isyan etmiş. Kendi kimliğini oluşturma çabasında bu isyan duygusunun büyük payı var. Kendini bulma yolunda attığı her adım ona isyankar, delidir ne yapsa yeridir türünden tutum alışlar ve manipülasyonla dönmüş. Bunun artık farkında ve bununla büyük oranda yüzleşebilmiş. Bunun için çabalamış hep. Kendini var etmek ve kabul ettirmek için. Ve büyük bir oranda bunu başarmış. Maddi ve manevi olarak kendini var edebilmiş.
Sanat ve özellikle tiyatro-dans bunun için çok önemli bir aracı olmuş. Lise yıllarından itibaren çeşitli bağımsız oluşumlarda tiyatro çalışmış. Politik bilinçlenme de bu dönemden itibaren. Bu sırada tanıştığı ve çalıştığı sanatçı-hocalardan övgüyle bahsediyor. Üniversitede konservatuarda oyunculuk okumuş. Bu ortamların da genellikle erkek egemen ortamlar olduğunu fark etmiş. Kadın hikâyeleri ve oyunları çalışmış. Kendi performanslarını gerçekleştirmiş. Ancak bir süre sonra geri çekilmiş. Sahne ardına, “mutfağa”. Daha geri planda ama oyunculuk sevgisi baki.
İş ortamında da mücadeleci. Erkeklerle iş yapılan ortamlarda ne şekilde diyalog kuracağını öğrenmiş. İşe odaklı ve net. Cinsiyetçi tutumlara karşı tutumu çok net ve kararlılıkla hayata geçiriyor.
Küçük kızı için kendi annesinden farklı bir annelik amaçlıyor ve hayata geçirmek için çok düşünüyor ve uygulamaya çalışıyor. Onu bağımsız bir birey olarak yetiştirmeye gayret ediyor.
İlişkilerde de hep aslında var olma, onu o olarak sevecek bir partner arayışı olmuş. Eşiyle de bunu gerçekleştirme yönünde, ilişkisi onun için tatminkâr, dayanışmacı ve paylaşımcı. Kızı ile ilgili anlatısında bunu görebiliyor
Anahtar Kelime / Tag / Index
Bu görüşmeyi referans vermek için DOI